close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתי מומלץ לשקול לגשת להדרכת הורים?

מערכת שורשכז טבת, תשפא11/01/2021

ילדים יכולים להוות אתגר לא קטן. איך הדרכת הורים יכולה להעזור?

תגיות:
צילום: pixabay
אם ננסה לרגע לחשוב על כך, הרי שבכל מסלול שבו אנו בוחרים בחיים, ישנם תנאי קבלה, ועלינו להקדיש מאמץ לא מועט כלל כדי להגיע אל המטרה.

לאורך שנות ילדותנו, אנו לומדים ומתאמצים להשיג ציונים גבוהים לצורך הקבלה למקומות עבודה שונים או למוסדות לימודיים גבוהים. במסגרת ראיונות עבודה, אנו מתבקשים להציג קורות חיים שמגוללים את הישגנו, הניסיון שצברנו במקומות עבודה שונים, מיומנויות וכישורים. האבסורד הוא שכהורים לא רק שאיננו נדרשים להכשרה קודמת, למעשה, מדובר ב"מקצוע" הקשה מכול, ובו יש לנו אחריות על חיים שלמים של אדם קטן.

אתגר ההורות
די בחיוך שלהם כדי למלא אותנו באושר, אך בואו נודה על האמת, ילדים יכולים להוות אתגר לא קטן, ולעתים להציב אותנו בסיטואציות שעמן כמעט ולא נדע כיצד להתמודד.

גם הקשוחים מביננו, עלולים למצוא עצמם חסרי אונים אל מול עקשנותם ועולמם הכה שונה של הילדים.

ניתן להדגים זאת במגוון מקרים, ולא חייבים ללכת למחוזות קיצוניים; ילד שאיננו מוכן להגיע לשולחן האוכל בזמן, ילד שלא מסכים להתקלח, ילד שאיננו מוכן להקשיב להוריו, ילד עצבני או שנוטה להתנהג באלימות כאשר הוא איננו מקבל את אשר רצה.

אלו אינם מקרים קשים, ובטח לבטח שאינם מקרים חריגים. כמעט שכל הורה והורה יתנסו באי אלו אתגרים.

הגעה להדרכה, איננה אומרת שהרמתם ידיים
להפך, זה אומר שהחלטתם שהגיע הזמן לדעת כיצד להתמודד נכון עם האתגר. זכרו שילדינו יכולים להציב בפנינו אתגרים גם במקרים פשוטים וקלים. לא חייבים לחוש מצוקה כדי לבקש עזרה!

מטרתם של מדריכי הורים היא לא לעשות לנו נו נו נו, או להדגיש שנכשלנו בהורות. המטרה היא לספק לנו כלים שונים שנחקרו ונמצאו כיעילים לשינוי התנהגותי בקרב ילדים. ורוצים לשמוע את הסוד הגדול? הטכניקה העיקרית היא איננה להכריח את הילדים להשתנות, אלא לשנות את האופן שבו אנו מגיבים כהורים.

כיצד הדרכת הורים נראית בפועל?
רבים נרתעים מלהגיע להדרכת הורים בדיוק מאותה סיבה שישנם מי שנרתעים מלהגיע לפסיכולוג; ראשית יש שמפרשים זאת כהודאה בכישלון או בסוגיה מביכה, ועל כך התעכבנו בפסקה הקודמת, ושנית יש שנרתעים מן המהלך כיוון שהם אינם יודעים למה לצפות.

במסגרתה של הדרכת הורים מקצועית אנו נפגשים עם מדריך הורים מוסמך. במסגרת המפגש הראשון, מגוללים את האתגרים השונים, מתארים את הסביבה הביתית ומספרים על האופן שבו ההורים מגיבים.

כבר מן המפגש הראשון ניתן לקבל טיפים יעילים, אולם חשוב לדעת שאין מדובר במפגש אחד וסיימנו; לרוב יהיה מדובר בסדרה קצובה של מספר מפגשים בודדים. חלק מן המפגשים אף מתקיימים ממש בתוך הסביבה הביתית, כאשר מדריך ההורים מגיע להתבונן, להסתכל ולהתרשם.

ממפגש למפגש תוכלו לקבל ולשכלל את ארגז הכלים שלכם כהורים, ולשפר את האווירה בבית, וכן לשפר את המסרים החינוכיים שלכם אל ילדיכם.
הוסף תגובה
צילום: pixabay
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה